חינוך

החיים בקיבוץ בצפון הארץ, באוויר והמרחבים הפתוחים, מאפשר לנו להחזיק ולתפעל פעוטון וגנים עם צוות חם ומסור. אנו רואים את הילדים שלנו גדלים ומתפתחים. 

מכבדים את הזולת, לומדים דברים חדשים, מתרוצצים וחוקרים. 

אודות הגנים, בית הספר והחינוך הבלתי פורמלי 

החינוך הקיבוצי, ובתוכו החינוך החברתי-קהילתי הקיבוצי (לצד החינוך הקיבוצי לגיל הרך), מושתת בשלושת העשורים האחרונים ויותר על הגישה החינוכית – פסיכו פדגוגיה התפתחותית (פלוטניק ואשל, 2013).

גישה זו רואה בכל ילד וילדה כבני אדם שלמים ויחודיים אך גם כחלק ממערכת חברתית ותרבותית רחבה, מחוברים לקהילה בה הם חיים ותורמים לה.

בהתאם לגישה זו, החינוך הקיבוצי נשען על שלושה יסודות: היסוד הפסיכולוגי (הפסיכולוגיה ההתפתחותית), היסוד האקולוגי, והיסוד המערכתי.

 

מערכת הגיל הרך:

במערכת הגיל הרך שלנו קיימים שני בתים רב גילאיים:

פעוטון שקד המיועד לגיל לידה ועד 3, מאושר על ידי התמ”ת ופועל במתכונת של גנון קיבוצי

גן דובדבן המיועד לגיל 3-6, הפועל במתכונת גן קיבוצי ויום חינוך ארוך. 

 

המערכת החברתית קהילתית:

המערכת פועלת באמצעות הבתים לצעירים (א-ו) שלוש פעמים בשבוע, ולנעורון כפעמיים נוספות.

כמו כן, המערכת פועלת בשיתוף התנועה החדשה, וגרעינרים של התנועה החדשה מובילים את הפעילות.

בנוסף, קיימת חווה חקלאית חינוכית בקיבוץ, המופעלת בשיתוף פעולה של ילקוט הרועים והמערכת החברתית קהילתית של הקיבוץ.

 

בית הספר ילקוט הרועים:

בקיבוץ אל-רום ממוקם בית הספר ילקוט הרועים- בית ספר יער ממלכתי וציבורי ראשון בישראל.

בית הספר הוקם בשותפות של קהילת צפון הגולן, המועצה המקומית ומשרד החינוך.

בית הספר מקיים פדגוגיה ייחודית המושתתת על פדגוגיית יער ומלווה על ידי עמותת שומרי הגן,

בה הוכשרו מרבית מורי בית הספר.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן